Добре дошли

Приятели, в този блог ще откриете моите лични кулинарни идеи. Претенции за професионализъм не предявявам, но гарантирам, че всичко, което ще намерите публикувано тук, съм го приготвял лично и лично съм го консумирал. Това ще рече, че тук всички рецепти са виждали бял свят поне веднъж и са били успешно изпълнени, в смисъл, че на мен са ми направили впечатление и ги смятам за смислени. Надявам се да подпомогна със свежи попълнения личния ви рецептурник. Намерението ми е да попълвам блога поне с една-две нови рецепти седмично. Ще се опитам, когато е възможно, да допълвам текстовете със снимки на приготвеното. Добре дошли са коментари и отзиви, а също и нови автори с оригинални или класически рецепти. Единственото услвие е всичко, което публикувате, да бъде изпитано лично от вас, а не копирано от други сайтове, за да постигнeм автентичност на публикациите. Силно препоръчително е при възможност новите рецепти да бъдат придружени от снимки, а защо не и клипове. Приятно забавление!

12 април 2009

Салата Пролетна Слана

За целта : Вътрешните листа и сърцевината на 3 крехки марули; 3 стръка свеж чесън, нарязан на ситно, до там до където свършва бялата част - другото е непотребно; една шепа нарязани или начукани в хаванче ядки. ( Добре е да са сурови орехи. Чудесно се получава с лещници. Пробвано е и с бадем. Но никога трите заедно!) 3 супени лъжици с връх маслено кисело мляко. Може и една от тези лъжици да бъде заменена със заквасена сметанка; една идея и половина олио, половин идея сол.
И: Марулките се нарязват педантично, както и пресното чесънче. Добавят се подготвените ядки. Ръсва се олио на вкус. Солчица. Следва киселото млекце и сметанката. Всичко това се разбърква, докато се получи хомогенна смес и се сервира в широка чиния с подложка от външните лисенца от марулята. Много е важно киселото мляко да не добие приоритет пред красивият цвят на марулята! Салатката за това се нарича „Слана“. Тя е в чудесна хармония с Узо Пломари или водка Руски Стандарт. Би звучала добре в съседство с телешки пържоли и картофи Соте ; )

1 коментар:

  1. Аз честно казано бих наблегнал на "съседството" даже и да няма салата :)
    Харесва ми идеята с ядките - те винаги са добра притурка към пресните салати

    ОтговорИзтриване