Добре дошли

Приятели, в този блог ще откриете моите лични кулинарни идеи. Претенции за професионализъм не предявявам, но гарантирам, че всичко, което ще намерите публикувано тук, съм го приготвял лично и лично съм го консумирал. Това ще рече, че тук всички рецепти са виждали бял свят поне веднъж и са били успешно изпълнени, в смисъл, че на мен са ми направили впечатление и ги смятам за смислени. Надявам се да подпомогна със свежи попълнения личния ви рецептурник. Намерението ми е да попълвам блога поне с една-две нови рецепти седмично. Ще се опитам, когато е възможно, да допълвам текстовете със снимки на приготвеното. Добре дошли са коментари и отзиви, а също и нови автори с оригинални или класически рецепти. Единственото услвие е всичко, което публикувате, да бъде изпитано лично от вас, а не копирано от други сайтове, за да постигнeм автентичност на публикациите. Силно препоръчително е при възможност новите рецепти да бъдат придружени от снимки, а защо не и клипове. Приятно забавление!

23 февруари 2009

За пастата

Така наричат в Италия всички макаронени изделия. А те са много: спагетини, бавети, талиетели, фетучини, баветини, тортелини, лингвини, канелони, равиоли и т.н. Едва ли някой може да ги изреди всичките. Като цяло разликата между тях е само във формата и няма правило, според което да не можем да си сготвим телешко в доматен сос с бавети, вместо (както обикновено го готвят на Ботуша) с талиетели. Това, каква паста ще изберем за готвене, зависи само от нас. В някои случаи обаче нямаме избор, защото за определени рецепти са подходящи точно определени видове паста именно заради специфичната форма (например пълнените канелони, които са с с форма на дебели тръбички, не можем да ги заместим с фетучини, които представляват плоски ленти и няма как да се напълнят).Има два принципа на приготвяне на паста, които, между другото, са в абсолютен разрез с разпространените в България начини на приготвяне и консумация:1.Пастата се сервира в малки порции, защото винаги е последвана от второ.2.Сосът не се приготвя в индустриални количества - пастата не трябва да плува в сос, а само да се овкуси чрез него.
Съвсем скоро ще представя някои рецепти, част от които съм научил в Италия, а други съм “изобретил” сам.